Stoolsample

Jag har fått tillbaka svaren på mitt stoolsample. INGEN CANDIDA! Jippi!
 
 
 
Men...
 
Jag har två andra bakterier som inte skall vara där, ialla fall inte i den mängden som jag har...
Alpha hemolytic strep & Citrobacter freundii complex. Dessa skall rensas ut.. Kuren kostar drygt 1700. Suck!
 
Secretory IgA är väldigt lågt. Detta kan beror på näringsbrister som Vit-A, Glutamin etc, men ofta handlar det om proteinbrist (låga nivåer av aminosyror).
 
Occult Blood. Detta brukar betyda omfattande infektion/inflammation. Antagligen relaterat till bakterierna ovan. Detta är något man följer upp särskilt efter att man behandlat bakterier.

Resten av testet ser ok ut.
 
Nu inväntar jag svar från blodprovet.
 
Mina binjurar är skrot och jag har förmodligen progesteronbrist.
Hormontestet kostar 3700:-
Vad kortisoltestet kostar orkar jag inte ens tänka på...
 
Men det får bli en sparsam vinter för att få ihop till allt jag behöver. Men med en pusselbit i taget har jag så sakteliga lagt hela pusslet. Och jag tar mig eett steg närmare full hälsa för varje dag :-)

Kommentera inlägget här :