Rensning och blåbärskaka

Måndagsmorgonen började med bak.
Jag skulle göra blåbärskaka men hade svårt att bestämma om jag skulle göra med kardemumma eller vanilj...
Så jag gjorde 50/50.
 
 
Sedan blev det två timmar effektivt solande.
Efter det en paus med kaffe och kaka.
Kardemumma vann smaktestet med Jakob som enväldig domare.
 
Ytterligare en timme spenderades vågrätt i solen.
Men nog är nog.
Jag blev rastlös..
Så jag ställde mig i bikini  mitt i solen istället och gick igenom mina kartoner.
Och lyckades som sagt att tömma 4 av dem.
Jakob skall till tippen idag så den högen blev påfylld samt att många teckningar och almanackor kommer att fungera som braständare framöver.
Jag känner mig alltid lättare och lyckligare när jag gjort mig av med massa skit.
 
 Should I keep or should I toss?
 
Mamma föreslog att vi skulle köpa fler garderober så att vi kunde få in grejer i dem.
Men jag sa nej.
Får det inte plats i ytrymmet vi har så skall vi inte ha det alls!
Du är som mig sa hon då...
 
På sen eftermiddag blev det mitt andra träningspass.
Jag har haft 2 månaders uppehåll pga skadad skuldra och tidsbrist men nu är jag äntligen igång igen.
 
Och så kvällsmat
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :