. Healthy boobs!

Jag har haft lite problem med brösten.
De har krypit, värkt, spirat osv i det vänstra.
För att ta det säkra före det osäkra beställde jag tid på vårdcentralen där snorkfröken svarade..
Jag fick tid till slut i alla fall när jag pratade med en annan supertrevlig sköterska.
Jag fick tid bara några dagar senare.
 
Denna bild är tagen samma morgon som jag skulle till läkaren.
Jag önskade innerligt att jag skulle få behålla dom!
 
 
Jag hade fått nackspärr dagen innan som fortfarande satt i så läkaren knäckte, sträckte och drog i min nacke först.
Den blev bättre.
Sedan var det dags för tuttarna.
Det är inte varje dag man betalar för att en äldre herre ska få klämma på brösten.
Han hittade inget.
Han ville ta massa blodprover och jag fick remiss till mammografi, något han inte tyckte behövdes men som jag fick för säkerhetens skull..
 
 
Jag fick svar på blodproven och de såg bra ut.
Den fantastiskt snälla läkaren hade till och med skickat med provsvaren och skrivit med bläck vad de betydde.
 
 
Så då var det bara mammografin kvar.
Man mår inte så gott när man väntar.
Jag berättade bara för Jakob, orka typ inte ens prata om det.
 
Igår gjorde jag mammografin.
Nu är mina tuttar tillplattade både på längden och tvären.
Det var en jättetrevlig sköterska som gjorde undersökningen.
När allt var klart så frågade jag såklart hur lång tid det skulle ta innan jag fick svar.
Jag fick gå ut i väntrummet och 10 minuter senare kom sköterskan ut och berättade att allt så bra ut!
 
Swosh till espressohouse och nu ville jag prata med Anette!
Nu kunde jag diskutera mina bröst.
Vi snackade operationer och silikon.
 
Och jag är så oerhört tacksam över att jag får ha kvar mina pattar!
 Tack gud!

Kommentera inlägget här :